Thursday, April 14, 2016

خـــــــــــــواطر


إذا صمتّ.. فاصمت حتى النهاية،
وإذا تكلمت.. فتكلّم حتى النهاية،
لا تصمت كي تتكلم،
ولا تتكلم كي تصمت ..
-------------------------
JsHeRiF2011
إحــتـرت حــيــرة ... وبـدبـر تـدبيـره
ياتوهبني سلام ... يدبرهالي اّوام
وقـومنـي كـمـان ... متسبنيش غرقان
...
ده انا كلي نواقص ... بيك انا مش ناقص
ده انا كـلي عـوار ... كملي المشوار
وإديـنـي العـون ... من غيرك انا مش هون
...
راح تفضـل جنبي ... وتحس بهمـي
راح تسند ضعفي ... وتطيب جرحي
راح ترحم نفسي ... وتكسر يأسي
راح تمشي معايـا ... تديني عزايــــا
...
JsHeRiF2o11
 
أعطني الأ أنشغل بالخيمة عن القصر ،
ولا بالزمني عن الأبدي ،
فالذي يعيش في خيمه ،
ويعلم أن هناك قصر يبنى لأجله ،
لن ينزعج بأي فطع يحدث في الخيمه ...
...
JsHeRiF2011

________________________________


زوجان..رجل فقد يديه وامرأة بلا قدمين ..!!

فهو ياكل بيديها وهي تمشي علي رجليه ..!!

الحب تضحية .. الحب إننا نكمل بعضنا ..

No comments: