Sunday, April 6, 2014

مخنوق .. محبوس !!




لو مفكر إنك مخنوق اومحبوس جوه قفص مشدود بألف حبل !!مربوط من نفسك مش حسك مش لامسك !!جواك شايل مش قايل وجعك إحساسك مش باين ،كلام حكيم حميم يألم متألم مش عايز تبكى !!وإن تبكي مش راح تتحل !!وإن تبكي في يوم مش ده الحل !!تصرخ من وجعك وتقول انا مش دول !!مقتول من الفرحه مهاجر مش بضحك !!بس انا بضحك على نفسي وبكره اللي مجاشي !!وإن جيه يفرحلي هاغنيله لأ قصدي هأغني عليه ،ماهو كل حكايه بتنتهي مش تبدء ،وإن بدءت تضحك بتداري ،وإن شوفت عينيها بتضحكلي اقلق واقول أن مش عالي ،ده انا جوه الدنيا مناش عادي ،صراخ وصداع مع حبه "عادي" بتعمل أحلى حاجاتي ،ومستغناش يوم عن المي قصدي ده قلمي منه بيكتب .. منه بيشطب ،اكتب بيه وورايا يشطب ،اجي واقوله ليه يا قلمي ؟ يرد يقول اصلي مزور !!يا خساره كنت اللون الغامق قصدي الفاتح اللي يعلم على كشكولي ،ابدء بيه وفي اول ورقه واكتب بيه ع السطر الأول ،بدايه جديده حلوه شديده ، الاقي في الورقه كسره شديده ،عتيقة اللون بعد ما كانت بيضا !!ليه يا ورقتي تكتمي عني ؟ ده انا موالك ودنيت خطك ؟؟

ولسه يا دنيا هأغنيلك ، هاحبك وهاحيلك وكمان أضحلك وكمان بالصوره وبالصوت ، ده لساني هاطلعلك 


-------------------JsHeRiF2011------------------------

No comments: